.
.

onsdag 22 augusti 2012

Dahlior!







När vardagen drar igång igen så vill vi ju njuta lite extra på helgen.
Ni är många med mig som gärna köper fina snittblommor till hemmet.
I helgen som gick blev det vita dahlior hos oss.

Dahlior är så vackra men jag har aldrig vågat mig på att plantera
 dem själv i trädgården. Om jag minns rätt så klarar de inte vintern utan
skall grävas upp och förvaras lite varmare på vintern för att sedan på
våren planteras ut i trädgården igen.








Men fina är de ju, och nu finns det ju hur många olika sorter och färger
som helst att välja på när det är torghandel i city.
Härligt, härligt!

KRAM!





4 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Väldigt fina dahlior du hittat. Jag har två knölar som klarat sig.Hoppas de klarar en vinter till. Kram Pia

Helenas enkla vardag sa...

Jättefina! Trodde först inte att det var dahlior, utan Ranunklar! Hade dahlior förr, men som sagt de var svåra att få att överleva!
Kram Helena

Life´s Silverlining and I sa...

Jättefina dahlior! Ska nog köpa blommor hem i morgon! Kram Nilla

Maria - Wikers Liv sa...

Åh, så fina! Jag brukar också köpa hem snittblommor till helgen. Nu lär det dröja, eftersom vi är inlagda på sjukhus, jag å Minstingen ;)
Tack för att du delar med dig av dina! ;)
Du minns rätt ang knölarna.... när vi köpte vårt första hus, så fanns där dahlior, men vi hann inte med första hösten, att gräva upp dem mitt i renovering :(
Ha en fin dag!
Kram!