.
.

måndag 24 september 2012

Ölands skördefest!








 
 
 
I helgen är det dags för årets upplaga av Ölands skördefest!
I stort sett alla små gårdsbutiker, fina restauranger, krogar och caféer säljer och
serverar nyskördade läckerheter. Väl värt ett besök och tips tips till er som inte varit med tidigare.
 
Alla små byar från norr till söder öppnas upp och erbjuder alltifrån konstnatta, eldskulpturer, fyrverkerier, ljusarrangemang, antik och loppis, Fårets Dagar i Borgholms slottsruin och mycket mycket mer.
 
Det är verkligen en mysig helg som jag rekommenderar varmt.





 
Dessa bilder är från förra året då vi åkte runt på ön och besökte små byar och gårdar..
Vill ne se fler bilder från förra året, så kan ni göra det HÄR.
 
Det får mig också att inse att jag haft bloggen i över ett år nu!
Ooops..vad fort det gått och jag är jätteglad för att ni fortsätter att titta in här...
 





Det ska verkligen bli härligt att komma tillbaka till öhuset igen.
 
Vi skall fixa lite i huset, men mest bara vara.
Åka på utflykter, känna på fårskinn, titta på vackra konstföremål och hantverk. Äta fisksoppa i sjöboden sent på kvällen med eldkorgar som enda belysning. Kanske en och annan kroppkaka också. Ja, listan kan göras lång..

Och förstås, sitta framför brasan med ett glas vin och prata sent sent på kvällen.

Bara vara..


Ha det gott!
 
 
KRAM

14 kommentarer:

Enkel stil sa...

Åh, ni kommer att få en underbar helg! Kram Anita

Villa Ryttarängen sa...

Öland är bäst och skördefesten helt underbar. Kram Pia

Unknown sa...

Hej! Tack för din kommentar o va roligt att du hittade till mig! Låter som en super mysig helg ni har o se fram emot. Man kanske skulle ta o planera in en liten hösttripp till Öland nästa år, tål att tänkas på! Ha en fin vecka. Kram Johanna

Concept_By_Sarah sa...

Ja det ska bli mysigt med sköredefest i helgen:-). Det är andra gången jag är denna helgen men vet inte riktigt vad vi ska åka ännu, vad rekommenderar du att besöka? Vi ska även fira Kayas födelsedag med hela familjen. Hoppas på lite bättre väder för just nu ösregnar det här på ön.. hrm. Om du har tid och lust för en fika eller så, så hör gärna av dig:-). Kram Sarah

Två Trappor sa...

Åh, det låter som ni kommer få en helt underbar helg! Så himla mysigt med all höststämning.. Den skördefesten skulle jag gärna uppleva någon gång! Grattis till bloggens 1-årsjubileum! Du bjuder på så mycket vackert och inspirerande här. Jag har nog följt dig nästan ända från början och jag är såå glad att jag 'hittade' dig :) Stor kram M

Anonym sa...

Åh, det brukar vara så mysigt! Tyvärr ska jag inte dit i år, men är avis på alla som ska! Kram Hanna

Helenas enkla vardag sa...

Låter helt super! Jag följer med i en låda!
Kram Helena

Mrs Sunshine sa...

Åh, ni kommer att ha det supermysigt!

Channal sa...

Så mysigt! Dit måsta jag ta mig någon gång! Men inre denna helg tyvärr! KRAM Anna

dianasdrömmar sa...

Åh, vad underbart med skördefest och Öland så mysigt.Jag hittade ett par superfina stövlar på Ellos kram Diana

basichus sa...

Hej, ursäkta att jag svara liten sen, om vara dörrar i köket. Hitta grejar hos B.auh.aus men, dem håller inte som den säger. Men det bero naturligtvis också hur mycket vikt du hänger på den. We har hjul för 40 kilo men dören är bar 23.

Ha jätte mysigt tid på Ö och kanske vi träffas utan att vet :)

Kram/Marion

basichus sa...

Hej, ursäkta att jag svara liten sen, om vara dörrar i köket. Hitta grejar hos B.auh.aus men, dem håller inte som den säger. Men det bero naturligtvis också hur mycket vikt du hänger på den. We har hjul för 40 kilo men dören är bar 23.

Ha jätte mysigt tid på Ö och kanske vi träffas utan att vet :)

Kram/Marion

Anna sa...

Så himlans mysigt det lät! Kram från grannön!

Life´s Silverlining and I sa...

Åh så mysigt med skördefesten! Ser ut som ni besökt agnes cafe på bilden, är det det? Kramis
Ps ser jag missat flera inlägg hos dig, har inte hunnit besöka så många bloggar på sistone, men nu läser jag ikapp! :)