.
.

söndag 1 juli 2012

Fikapaus!





God Morgon härliga söndag!

Veckan har verkligen passerat förbi i full fart med massor av jobb, fix inför semestern, roliga aktiviteter med väninnor såsom ett besök på "Sommarkväll på Billa" och After work, golfrunda med maken, middag hos svärmor och svärfar...

Denna dag skall vi ut på turné och fixa det sista inför semestern...
och kanske ta en sådan här fika paus som jag gillar!

Vardagslyx är att få sitta en stund i solen på altanen, dricka en god kopp kaffe och äta en av de godaste bullarna som finns....Bulle som är gjord på surdeg och fylld med smör och doppad i socker och kryddad med kardemumma. Köpt på Ronaldos stenugnsbageri... Mums!



 

 

Surdeg
deg som självjäst med hjälp av naturligt förekommande jästsvampar och mjölksyrabakterier. Dessa ger bröd med syrlig smak, luftig konsistens och längre hållbarhet.

 Vill ni hitta ett surdegsbageri under semesterresan, kolla in Surdegskartan




 Och vita pioner, hur vackert är inte det och dessutom doftar de underbart...

KRAM




28 kommentarer:

Maria - Wikers Liv sa...

Vilket helt underbart inlägg! Fantastiska bilder!
Härlig beskrivning av livet!
Ha en härlig söndag!
Kram/Maria

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

ja...det där ska man göra ofta ...*ler...vackra bilder och gillar mugen , varifrån kommer den ?

Kram Pernilla på Piazzan

Helenas enkla vardag sa...

Vilka underbara bilder du tagit, magiska!
Surdegsbullar har jag aldrig ätit!
Kul med en surdegskarta!
Kram Helena

svart vitt och rött sa...

Spännande med surdegsbulle!!! Fina bilder!! Den där kartan är ju för härlig! Kram

kavallinskan sa...

Vilken bra surdegskarta :) Bullen ser ju för god ut och är säkert lika god!

kramar

Enkel stil sa...

Skönt att sitta på altanen med så vackra blommor och en underbart god bulle!
Kram Anita

Lina sa...

Fina fina bilder! Underbara pioner. Och vilken fika!

Life´s Silverlining and I sa...

Vad mysigt det där såg ut! Jag mailar dig mitt nr också så kan vi nå varann lättare:) jättekul att ses! Kram Nilla

Lisanne van de Klift sa...

Just beautiful!

dianasdrömmar sa...

Härliga bilder åhh vad mysigt kram Diana

Annika Soulcityguide sa...

Vilka fina bilder! Åh en kardemummabulle, vad gott...
Kram!

House number 11 sa...

Vilka ljuvliga bilder! Så mysigt och gott!
Kram Jenny

Villa Ryttarängen sa...

Åhh så härliga bilder och mysigt inlägg. Kram Pia

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Hei Victoriavennen :)

Så koselig blogg du har :) Her likte jeg meg veldig godt :)

Og så nydelige bilder du tar - herlig sommerstemning :) Og bollen så veldig god ut!

Kos deg masse med ferieforberedelser og ha en herlig fin sommeruke :)
Og titt gjerne innom igjen :)
Klem og kos Lisa:)

Villa Frejas bokblogg sa...

Låter som en superhärlig helg.
Vita pioner ja - det vill jag ha i min trädgård.
Kram.

Ninelin sa...

Ser härligt ut! Trevlig sommar!

Stenmur & Gärdsgård sa...

Ha ha... och jag som precis köpt bullar från Ronaldo´s till vår eftermiddagsfika idag...

Men det kanske duger två dagar i rad då ;-) för jag hinner ju inte baka innan du kommer!

Kram, Malin

Annes vita rum sa...

Tack för titten hos mig:) härliga vita Pioner! önskar jag hade:) och bullarna,mums.... ha det fint! kram/Anne

Anonym sa...

Men så gott det ser ut! Härliga bilder, man blir riktigt fikasugen. Tyvärr har vi inget surdegsbageri precis i närheten, men det kanske är tur det...
Så fint ni kommit i ordning med huset, har läst ikapp lite nu!
Nyfiken på ert matbord som skymtar på en bild, det vill jag gärna se mer av!
Du har en utmaning inne hos mig om du vill!
Kram Susanne

Sabina sa...

Vilken fin blogg med härliga bilder! Man blir minst sagt sugen på fikapaus när man ser de fina bilderna!
Kram Sabina

Sjöboden sa...

Åh vad härligt det låter och gott!

Vad kul att det fanns ett surdegskarta, det visste jag inte!!

Ha det gott
Caroline

Bromans Bravader sa...

Åh så härligt!
Kram Jannike

Charlie sa ... sa...

Du tar så himla fina bilder! Jag vill också ha en sådan där härlig fika ;)

kram

A House With A View sa...

Suuuuuupermysigt inlägg!! Vackra bilder, ser verkligen supertrevligt ut att slå sig ner där!!! Och jag håller med, vita pioner är bara heeeeelt underbara!!!

Stöööööööööörsta kraaaaaamen aka

livinganddreams.blogspot.com sa...

Älskar kardemummabullar!
Nu blev jag sugen på att baka.. eller ta en sväng ner till Gateau i hamnen.

Massa fina bilder sen sist! :)

Kram Tess

Två Trappor sa...

Uuunderbart inlägg (som alltid iofs)!! Jag älskar kardemummabullar och är mycket kräsen men de där såg otroligt goda ut. :P Surdegsbullar måste provas denna sommar! Ha det gott, kramar Madeleine

Lifestyle By Lena sa...

Wow vilka bilder!! Älskar surdeg, både köpt och hemmagjort!

Kram

Queen of Kammebornia sa...

De vita pionerna är ljuvliga, bedårande, underbara!