.
.

lördag 6 april 2013

Altan och terass




Lite inspiration till sommarens altan eller terass!

Jag skulle gärna vilja ligga i en härlig loungemöbel och läsa böcker 
eller lyssna på 2013 års sommarpratare i Sommar i P1.
Eller bara hänga i solen med en kopp kaffe och bra tidning.
Vila i skugga under ett parasoll.
Umgås med vänner

Ja, användningsområdena för en loungegrupp är många.

Härligt att drömma eller hur?





Alla bilder - Slettvoll

Detta är en riktigt fin matmöbel tycker jag.
Bordet har hamnat i inspirationsmappen och förhoppningsvis kan vi få till något liknande till öhuset.

Smeden i granngården får hjälpa till med underredet och maken snickrar 
och jag laserar bordsskivan.

Det finns många idéer i mitt huvud som gärna får bli verklighet.
Vi får se vad det blir till slut?

Är ni bra på att förverkliga era idéer?

k r a m 

Victoria




10 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Snygga utemöbler!!
Jag vill byta ut matbordet till vår altan och köpa korgstolar till istället så jag letar efter inspiration ;)
Så fina bilder från ert hem i förra inlägget, kram Suss

Välkommen Hem! sa...

Jag törs knappt säga det men vi köpte en ny fin rottinggrupp förra året, maffig sak i svart och många kombinationsmöjligheter, men den åker nog ut på Blocket imorgon.
Vill ha ett matbord och stolar där istället, kanske lite större fåtöljer... Så dumt det kan bli med vissa köp om man inte tänker efter före... :-(
Kram! Judita

Helenas enkla vardag sa...

Men så snyggt! Jag har ju en Mr J som förverkligar en del av mina projekt! Han gjorde nya matmöbler som står vid poolen förra sommaren. nu har han gjort sittbänkar och nya adirondackstolar. Men jag har mer projekt som jag vill att han åtar sig, men tror inte han har så stor lust! Lycka till med ditt projekt, skulle gladeligen vilja ha likadana, men men jag vill ju ha nytt varje år så jag får hejda mig!
kram Helena

OddStyle.dk sa...

Rigtig lækre havemøbler du viser, dem kunne jeg godt finde på at vælge næste gang vi skal skifte ud :o)

Rigtig fin weekend - kram OddStyle

Lisa sa...

Snygga möbler, matbordet är precis vad jag vill ha. I sommar SKA jag ligga i nya soffor på altanen o lyssna på Sommar i P1.
Kram Lisa

Channal sa...

Tjusigt så mycket snyggt!

Jag har mängder med drömmar och idéer! Gäller att få med mannen också =)... små steg och mötas halva vägen! Men i slutändan blir det oftast som jag vill!

KRAM Anna

dianasdrömmar sa...

Åhh, fina.Jodå ganska bra skulle jag tro...;) kram raring/Diana

Villa Ryttarängen sa...

Mina drömmar brukar bli sanna om jag vill det tillräckligt mycket. Snyggt matbord kan riktigt se det vid Ö-huset. Kraaam Pia

Home2tiny sa...

Perfekt inspo för mig som håller på att funderar på att göra ett eget utebord till vår köksträdgård, sådär lite ruffigt, snyggt. Har alltid för mycket ideer i huvudet att det nästan blir kaos, men det är bara roliga bekymmer.....Kramisar Tina

House number 11 sa...

Så fin inspiration och vad roligt att kunna förverkliga det själv!
Kram Jenny