.
.

tisdag 7 februari 2012

Soffa?

Hoppas ni har en skön kväll?

Jag sitter och kollar runt lite på möbler till ö-huset, och samtidigt så håller snickarna på för fullt att spika panel på väggar och tak, så nästa gång vi åker ned så börjar det nog se lite mer klart ut. Det skall bli så spännande....

Hoppas nu bara det blir som vi tänkt oss för det känns lite konstigt att vara så långt bort och inte kunna vara med och peta i allt. Men tur är väl det, tycker nog snickarna!

Hihi, jag har ju redan ett antal lådor med inredningsprylar jag köpt på mig. Det är allt möjligt, från butiken på fina gatan till många loppisfynd. Jag har nästan glömt vad som finns i lådorna, så det ska onekligen bli kul att börja packa upp dem snart.

Men först är det dags för soffa.

För så fort braskaminen kommit på plats så vill man ju kunna sitta i nåt skönt och njuta. Vi har ju faktiskt redan införskaffat två fåtöljer, nämligen dessa supersnygga korgstolar som jag visat i ett tidigare inlägg. De blir perfekta med öländska fårskinn och kanske någon av de här kuddarna.




När det gäller soffor har jag nog provsuttit alla på IKEA och jag gillar Karlstad. Rak och enkel och inga krusiduller.


Snygg, helt enkelt! Jag vill ha en vit klädsel men tänkte också komplettera med en linneklädsel från Bemz.  Kolla in nedan soffor och tyck gärna till om vilka ni gillar...





Förutom att välja soffmodell finns det ju ett antal olika tyger att välja mellan...




Hmm... det tål att fundera på detta ett tag till...


kram Victoria

18 kommentarer:

Anonym sa...

Så snygga korgstolarna är, Ikea kan!
Vi köpte precis en ny soffa från Ikea, Kivik. Raka linjer och djuuupa sitsar, otroligt skön att sitta/ligga i. Kolla in den nästa gång du är på Stora Varuhuset!
Vilken spännande tid ni har nu, lite avundsjuk :)
Kram Susanne

Två Trappor sa...

Allt ser ursnyggt ut! Vilket drömprojekt ni håller på med, här är en till som är lite avis ;) Grå linneklädsel att byta med till soffan skulle nog jag valt! Ha det gott, kram

Life´s Silverlining and I sa...

Ja både korgstolarna o soffan passar perfekt i ett fritidshus, många val men oj så kul!kramis

CreandoPhoto sa...

Du har gjort val där uppe som hade kunnat vara mina, rakt av. Superfint!

Själv har jag haft vita soffor ganska länge, men tröttnade på att de blev så solkiga på sommaren (sandiga barn) så nu är de grå. Mycket bättre! Raka soffmodeller är de som håller längst. Blir aldrig omderna liksom. Jag gillar dem allra bäst, men har ändå en Ektorp i tv-rummet. För att det blev bäst modell där helt enkelt.
Lycka till!
Kramar Kicki

Anna sa...

Vilket spännande projekt ni håller på med! Vita soffor med linnetyg låter väldig fint! Gillar Karlstad jag med!

Kram från Gotland!

Maria - Wikers Liv sa...

Känner så väl igen mig i din text... ;) Fast jag är ju i högsta grad på plats, förstås ;)
Den där fåtöljen är jättesnygg! Är den skön också?
Vi ska också köpa ny soffa. Vårt nya hus är inte byggt efter våra möbler ;)
Kram!

Anna sa...

Hej!!

Spännande projekt ni har på gång!!

Tack för din kommentar!

Anna

Lisette sa...

Den grå sofaen gillar jag! Og takker for besøk inne hos meg. La meg som følgjer;) Kult om ni gjør det samme;)

Anna sa...

Vad roligt att du vill bli följare av min blogg! Jag ska se till att bli det på din med!

Kommoden kommer från Swedmart! Har letat kommod i över ett halvår och varir runt på varenda nätsida jag hittat utan att hitta något till rimligt pris. Blev glatt överraskad när jag såg deras utbud och framförallt priserna. Bra service dessutom!

Kramen

Mjuka sa...

Har haft ektorp så länge jag minns, men nu är siktet inställt på en karlstad hörnsoffa i grå klädsel. Ombyte förnöjer.
Önskar dig en fin kväll
kram malin

Nilla Q sa...

Trevliga saker att fundera på:) Jättemycket fint du visar!

Kram Pernilla

Allt och/eller Inget sa...

Vad mycket kul du har på gång! Karlstad är snygg, och grått linne låter riktigt läckert. Gillar också raka linjer. Men linne gör att det ändå blir lite "mjukt" på nåt sätt.
Fåtöljerna med ett fårskinn i kommer ju bli hur fina som helst till detta. Kudden med fåret är helt underbar :)
Kram Linda

Vintage House sa...

Så roligt att få planera och drömma:)
tusen tack för ditt tips...
ha en mysig kväll
kram
sandra

Hemma på Sjuan sa...

Så kul att kolla efter möbler. Jag gillade verkligen den nedersta soffan och vita soffor är så snyggt men svårt att hålla rena bara...
Kram Suss

Tusenfröjd sa...

Snyggt! Både soffa & korgstol. Måste nog provsitta den där omtalade stolen!
Och du är varmt välkommen hit men säg till först så att jag vet att du ska komma!!!
Ha en riktigt härlig helg / Liv

Enkel stil sa...

Karlstad är snygg. Vår dotter har den i grått lite med slitstarkt tyg. Riktigt snyggt.

Anita

Patri sa...

Me gusta mucho tu blog!!

No 365 sa...

Jeg syns den hvite var fantastisk! Så flott den ble med Bemz trekket, ble jo som en helt annen sofa (ligner på Tine K's) Tusen takk for at du kikket inn til meg! Ha en fin kveld, stor klem Birgitte