.
.

torsdag 8 mars 2012

Internationella kvinnodagen och en utmaning!

Idag är jag kvar i stugan med yngste sonen som har fått lite feber. Lite trist, men förhoppningsvis så kryar han på sig så vi snart kan åka ut i backen igen. Jag passar på att kolla mina favoritbloggar en stund... med en god kopp kaffe!

Idag är det ju också internationella kvinnodagen, och wikipedia beskriver den så här. Från början hade denna dag ett politiskt syfte men på flera håll har den mist sin politiska innebörd och istället blivit en dag då män uppmärksammar eller uttrycker sin kärlek till kvinnan. Och det är ju aldrig fel, eller hur?

Jag har också en vän som fyller år idag, GRATTIS på födelsedagen Sus!





pinterest


En sån här dag passar det ju bra att bjuda lite extra på sig själv och jag har för en tid sedan fått en utmaning från en tjej med den härliga bloggen HWIT! 10 frågor skall jag försöka att svara på - Lets go!

1. Vad gjorde du för 10 år sedan? Då väntade vi på att vårt första barn skulle komma till världen. Det var början på en ny tid som en liten familj...Sedan dessa har vi blivit fyra i familjen.
2. Vad gjorde du för 1 år sen? Oj, samma som idag tror jag! Men då fanns sommarhuset bara på skissbordet så lite har det allt hänt sedan dess...
3. Fem snacks du gillar? Fina grejer som cashewnötter, god mörk choklad, rostade wasabinötter och lite mer sliskiga grejer som surisar och ostbågar. Är en gottegris som gillar kvalitetsfika...
4. Fem sånger du kan utantill? Många 80-talslåtar sitter som gjutet och en del barnvisor förstås.
5. Fem saker du skulle vilja göra om du var mångmiljonär? Bjuda släkt och vänner på en låååång resa, lååångt bort, ringa snickarna och be dem färdigställa ö-huset direkt, jobba lite mindre och istället spendera ännu mer tid med familjen, resa mer, skänka pengar till bättre behövande och investera mera för framtiden.
6. Fem dåliga vanor du har? Tränar lite för oregelbundet, somnar lite för sent på kvällen och vaknar lite för sent på morgonen, hmm kommer inte på flera just nu men det finns säkerligen fler..
7. Fem saker du gillar att göra? Oj, bara välja fem, då får det bli att umgås med familj och vänner, vara ledig på Öland, fotografera, läsa böcker, fixa med hem och trädgård. Finns dock många fler saker jag gillar...
8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa? Svårt, men utsvängda byxor är inte min grej, inte heller för gulliga kläder...
9. Fem favoritsaker? Utan inbördes ordning -  min Canon, min handväska i mjukt brunt skinn, mina nyputsade vigselringar, vårt hem och ö-huset förstås.
10. Och jag skickar vidare utmaningen till de här fem, som jag är nyfiken på! De var bland de första bloggar jag började följa så hoppas ni antar utmaningen - men bara om ni vill!





Ylva Skarp


Ha en fortsatt bra dag!

KRAM

3 kommentarer:

Två Trappor sa...

Tack rara du för utmaningen! Jag har faktiskt redan svarat på denna lite tidigare i år, så kika gärna här:

http://tvatrappor.blogspot.com/2012/01/utmaningar.html

Skoj med såna här frågor som gör att man lär känna sina bloggvänner lite mer. Vi har en del gemensamt, faktiskt! :)

Stor kram o ha det så bra i fjällen!

Life´s Silverlining and I sa...

Härligt! Kul att läsa mer om dig! kvalitetsfika gillar jag med, öland! canon, ...
Tack jag antar utmaningen och kul att du skickade den till mig:)
Ha en underbar resa i fjällen och hoppas lillkillen kryar på sig!
kram

HWIT BLOGG sa...

KUL! Nu vet jag lite mer om dig - alltid roligt!
Önskar dig en jättefin helg och sköt om dig...
Hälsningar från ett gråkallt Öland och Titti