.
.

torsdag 26 januari 2012

Betong!

Go kväll!

Nu är ritningen till köket klar och det är dags att beställa. Äntligen! Det känns verkligen skönt och framförallt att nu är det bestämt och vi kan inte ändra oss:)

I ett tidigare inlägg här, så skrev jag om att vi planerade ha en bänkskiva i betong. Betong är ju så snyggt men även praktiskt på det sättet att det tål både kyla och värme så man inte behöver ha kastrullunderlägg.

Jag har fått flera frågor på hur man bäst behandlar bänkskivan för att de skall hålla sig snygga och inte få bestående fläckar etc. Det finns flera olika alternativ till behandling. Tex såpa, olja och vax beroende på vilken ytfinish man vill ha. Detta kan man läsa mer om hos Finja tips och idéer, som även har pdf-filer med instruktioner för både bänkskivor, soffbord, vedförvaring mm.

Vi har inte bestämt än vilken ytbehandling vi skall ha, men jag tar tacksamt emot tips från er som själva gjutit betongskiva och vilken behandling ni har valt? Jag blir jätteglad om ni skriver i kommentarsfältet eller mailar direkt till mig med era era tips.

Kram Victoria


Bilder från Finja

5 kommentarer:

Life´s Silverlining and I sa...

inget tips tyvärr, men så snyggt med betong och ha en fin kväll! Kram

Helenas enkla vardag sa...

Gud så snyggt! Hoppas någon har erfarenheter att dela med sig av till dig, blev sugen själv att gjuta något och det var ju fina instruktioner man kunde följa från Finja! Tack för det tipset!
Kram Helena

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

gud så fint med betong ...själv sitter jag här och har ännu inte tagit något beslut om min bänkskiva....Suck!...*ler

Ha en fin helg .
Kram

Stjärnor & Champagne sa...

Såå snyggt:) Men du hallå, bor du i samma stad som jag? Bara undrade på påsen från De wit:)Finfina ringar, det är min favoritaffär i staden när det gäller smycken:)Älskar att få dessa fina små boxar i olika färger. Fjärilsboxen är lovely, har den också. Ha det gott/ Kram
psst jag brukar köpa presenter till mig själv hihi:)

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Så läckert med betongskiva.
Väldigt bra val!
Och en väldigt fin blogg..

Trevlig helg! Kram Maria