.
.

tisdag 17 januari 2012

Köksbeslut!

Nu är det dags att beställa köket. Ritningen är klar och stommarna skall beställas från det stora blågula varuhuset. De har ett kökserbjudande just nu så det är ju bra timing.

Vi har hela tiden varit inne på släta luckor men varit osäker på handtagen, men nu har jag en idé om att beställa specialare härifrån med frästa handtag. Men det blir i vilket fall vita luckor med betongbänkskiva längs väggen med diskbänk, diskmaskin och bänkskåp. Sedan blir det rostfria luckor vid spishäll och ugn som kommer stå lite separat.

Ungefär som på denna bild har vi tänkt oss i stilen.

Pickyliving

Till detta skall jag försöka hitta en trären köksö i "gammal" stil, gärna antik. Lämna gärna tips om ni vet var man kan få tag i en sådan? Hittar jag ingen så får det bli en Stentorps också från det stora varuhuset. Då funderar jag över två alternativ. Antingen att behålla den trärena bordsskivan men vitluta och olja som golvet, alternativ att byta ut den mot en betongskiva, lika som köksbänkskivan. Eller kosta på oss en kalkstensskiva, hmm inte lätt..

Vi skall inte ha några överskåp i köket, men jag börjar bli lite fundersam kring var vi skall förvara glas, koppar etc. Jag tror minsann att jag får lägga till en sak till på makens DIY bygglista, nämligen detta Ernst-skåp. Vill du kolla hur man gör, titta här.




Vad tror ni om detta?

kram Victoria

16 kommentarer:

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

det låter ju ursnyggt och jag blir grön avvund över att du/ ni har kommit till beslut.....jag blir helt slut över att aldrig kunna bestämma mig..man är knäpp...*skrattar.

Sov gott sen och tack för tipset om sidan..

Kram från Göteborg.

me and alice sa...

Hej Victoria!
Ert kök kommer bli underbart och att välja luckfronter från pickyliving är ett bra val. jag gjorde ett reportage från en lägenhet med just luckor därifrån i somras och det var så snyggt!
kram Susanne

Camilla/Rufft och Sött sa...

Så snyggt det kommer att bli! Ser fram emot att se det färdiga resultatet!
Ha en fin dag!

Två Trappor sa...

Det ser himla snyggt ut! Jag tycker också det är så svårt att välja, men alla alternativ du nämner låter jättefint för bänkskivan. Ernst-skåpet är en fullpoängare! ;)
Kram Madeleine

Maria - Wikers Liv sa...

Det blir jättesnyggt!!!
Så kul att följa era tankar och funderingar!
Kram på dej!

Anonym sa...

Betong gillar vi! Skall ni gjuta själva? Hör gärna av dig om du behöver tips om ytbehandling. Jag har testat det mesta innan resultatet blev bra, lärt mig den hårda vägen... Men nu är jag jättenöjd med dem!!
Hade nog gjort en betongskiva till Stentorp också, låter himla snyggt!

Kram kram
Susanne

Stjärnor & Champagne sa...

Kan bli hur snyggt som helst:) Såå snyggt med betong:) Men hur sköter man det? Fläckar? Men såååå snyggt.
Skall bli kul att se hur det blir...Kramkram Anne

FORMELLE DESIGN sa...

Låter riktigt fint och genomtänkt!

//Johanna

Stenmur & Gärdsgård sa...

Kommer bli super fint Victoria och det är väl klart att Micke ska fixa ett Ernst skåp ;-)

Turné a la Vadstena tycker jag snart vore på sin plats...

Kram Malin

Lavali sa...

Lämnar ett tassavtryck när jag kikar förbi lite och läser.
Hoppas du får en fortsatt bra dag!

------------------

..::Fotobloggen om vikt och träning utan gym eller dieter::..

Anonym sa...

I love the concrete counter top! That is awesome and wonderfully durable, I can only imagine how strong it must be! Looks great.

I came over from Me and Alice's blog....now I'm your newest follower...and I'd love it if you stopped by my blog too....I'm hosting a Flash Giveaway today....follow along and get your comment in to win!

Ciao bella.

Creative Carmelina

Anonym sa...

Hi...thanks for visiting and following along!

To answer your question about the crochet on my blog.....YES I DO IT ALL, anything I feature on my blog is made by me, unless otherwise stated!

I'm so happy you like what I do!
I hope each time you visit, you leave with a hanful of inspiration and a bucketful of happiness!



Ciao again, bella.


Creative Carmelina

Life´s Silverlining and I sa...

det blir ju så snyggt!!! kram!

Helenas enkla vardag sa...

Hejsan!
Gud va fint köket kommer bli!
Vi har ett tio år gammalt Ikea ekkök som jag är så trött på så jag kan dö! Håller på och velar om vi ska spruta luckorna eller köpa nya, men det medför en massa mer som ny diskbänk ny bänkskiva, kanske ny spis, fläkt och kyl mm.
Betongskivan var ursnygg, men frågar som Anne hur sköter man den?
Hälsningar Helena

Allt och/eller Inget sa...

Det blir nog hur bra som helst! Vad roligt, hoppas vi får följa ert bygge :) KRam Linda

Tusenfröjd sa...

Snyggt med betonggskivan! Tycker absolut att det ska vara likadan på köksön. Det binder ju ihop det hela...
Kul att du hittade till mig. Nu ska jag kika vidare hos dig.
Ha en skön söndag / LIv