.
.

söndag 15 januari 2012

Skön helg, lite blomster och en award!

Efter en lugn och skön helg, med mycket frisk luft, en del motion, god mat och dryck, träff med släkt och lite vänner, lite blomsterinspiration mm mm så är det nu dags att ladda för en ny vecka.

Jag tycker jag har hunnit mycket denna helg, både kul grejer och välbehövlig vila med familjen, men däremot ligger jag lite efter här på bloggen och nu skall jag ta en liten stund att läsa ikapp lite bland alla fina bloggar.  Man slås av hur mycket härlig inspiration som finns därute hos er..

Jag vill också tacka för ytterligare en award som jag fått från den härliga trädgårdsbloggen Simsalabim, som ger många fina tips om blommor och trädgård, vilket jag gillar förstås! Stort tack!

Jag passar på att visa lite bilder på de blommor och arrangemang jag fixat med i helgen efter att ha gått en runda i blomsterbutiken och botaniserat bland allt vackert på Tulpanens Dag.

Jag verkligen älskar att få gräva med händerna i jord och sten och sedan skapa lite, det är ro för själen och avkoppling för mig!

kram Victoria






6 kommentarer:

Life´s Silverlining and I sa...

Grattis den är du verkligen värd! Så vackra bilder på tulpanerna! Kram

Kristina - ingen vanlig dag sa...

Missade helt att det var tulpanens dag idag. Jag får helt enkelt köpa en bukett imorgon istället.

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

så vackert ..blev genast sugen på att köpa videkvistar i veckan .....här i Göteborg blommade körsbärsblommorna på Linnégatan ...knepigt?!

Önskar dig en fin vecka ...Kram

Två Trappor sa...

Härliga bilder! Vilket fint arrangemang du har gjort i den stora krukan - jättesnyggt! Kram Madeleine

kalle sa...

Vill du tjäna pengar på din blogg? Förklarar precis hur du ska gå till väga på min blogg :) snabbt enkelt och bekvämt :) !

Anonym sa...

Så fint du har gjort! Själv har jag jobbat i och planerat för trädgården i helgen. Vi klyvde och staplade all ved vi fick när vi röjde tomten inför bygget. 30 träd som skulle bli ved, både vi och gräsmattan såg ut därefter när vi var klara = inga foton! Har i alla fall fått klart för mig hur jag vill ha mitt växthus, så nu gäller bara att hitta gamla träfönster att bygga av...
Ha en fin vecka!
Kram Susanne