.
.

lördag 7 januari 2012

Trettonhelg på Öland!

Nu är vi hemkomna igen efter en mysig weekend på norra Öland. Det har varit blåsigt, mörkt och kallt men också strålande sol, frostnupna åkrar, vitt skum på vågorna. Mycket vackert... men så skönt det är att få lite miljöombyte ibland.

På vägen upp i onsdags em så stannade vi till i Gårdby på byns kafé och lanthandel, med en mysig interiör- och klädbutik. Supermysigt och gott gott kvalitetsfika! Jag har inte varit där förut och tipset har jag fått av Hwit blogg. Tack för tipset och jag kan bara tänka mig hur mysigt det är på sommaren när man kan fika utomhus på gården. Här kommer några pics från Gårdby..Fler bilder från helgen och husbygget kommer lite senare i veckan.
Ha en skön kväll..

kram kram Victoria

PS. Häromdagen fick "Limestone..." en AWARD från en av mina nya bloggvänner. Vilken fin överraskning, jag som är ny i bloggvärlden visste inte ens om att det fanns... Jag skall dock göra ett separat inlägg om det en annan dag..




3 kommentarer:

Life´s Silverlining and I sa...

Så fina bilder! Dit måste vi åka i sommar för det var länge sedan vi var där. Vi får tipsa varann om olika platser på ön. Ni måste tex bara åka till äleklinta om ni inte varit där. Kram!

basichus sa...

Det har varit ett tag sen att jag har varit där men, det blir förmodligen under sommaren, Jag kan rekommandera Äleklinta, vi har bott där nåstan 6 år. verkligen fint att promenara.

Kram/Marion

A House With A View sa...

Vad trevligt med en weekendresa!!!! Och den lilla lanthandeln verkar ju bara huuuur mysig som helst, det är kul att få tips om guldkorn efter resvägen:)) Ofta kan man göra riktigt fina fynd på en sådan!

Stooooort grattis också till din award, så kul!!!!!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam aka